image 17 Μάη Απεργία στην Έρευνα & την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση image Σεμινάριο: Η πολιτική της ηθικής στην ανθρωπολογία. Κώδικες Δεοντολογίας: κοινωνικοπολιτισμικές και ιστορικές προσεγγίσεις

Κλέφτης ή η Πραγματικότητα της Αντουανέττας Αγγελίδη: Προβολή και συζήτηση με τη δημιουργό

Κλέφτης ή η Πραγματικότητα της Αντουανέττας Αγγελίδη: 

Προβολή και συζήτηση με τη δημιουργό

Παρασκευή 20 Μαΐου, 4-7μμ

Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Ιερά Οδός 48, 104 35, Κεραμεικός

Στο πλαίσιο του Ερευνητικού Προγράμματος «Αντιγόνες: Σώματα της αντίστασης στο σύγχρονο κόσμο» [ANTISOMATA], θα προβληθεί η μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας Κλέφτης ή η Πραγματικότητα (2001) της Αντουανέττας Αγγελίδη.

 

Μετά την προβολή, η σκηνοθέτρια μαζί με τη συν-σεναριογράφο της ταινίας Ρέα Βαλντέν θα συνομιλήσουν με δύο μέλη του Ερευνητικού Προγράμματος, την Αθηνά Αθανασίου και την Άλκηστη Ευθυμίου, πάνω σε θέματα που αφορούν τη μνήμη, τη θνητότητα, την τελετουργία, αλλά και τον ίδιο τον μύθο της Αντιγόνης.

 

Σύνοψη της ταινίας

Οι θεµατικές της ταινίας είναι η πολλαπλότητα της πραγµατικότητας και η συνείδηση της θνητότητας. Η αφήγηση είναι µία τριπλή ερµηνεία της πραγµατικότητας. Τρεις εκδοχές, διαφορετικής διάρκειας και ύφους, µιας και µόνης ηµέρας. Τρεις χαρακτήρες παγιδευµένοι σε παράλληλα σύµπαντα. Η εισβολή του Κλέφτη θα τους ενώσει. Κάθε βλέµµα δηµιουργεί µία διαφορετική ιστορία. Η Γλύπτρια οραµατίζεται την Ηµέρα της Κρίσεως, η Επιστήµων αγκυρώνεται σε µία συντετριµµένη µνήµη, ο Ηθοποιός βλέπει την Αντιγόνη να εισβάλει παντού. Τρεις φιλοσοφικές θεωρήσεις του κόσµου: Μοίρα – Τύχη – Ελεύθερη Βούληση. Τι έχουν κοινό; Ο Κλέφτης γνέφει προς µιαν απάντηση. Ο θάνατος ενώνει τις κατακερµατισµένες οπτικές. Η µυστική αλληλεγγύη της ανθρώπινης κατάστασης.

 

Βιογραφικά συµµετεχουσών

Η Αντουανέττα Αγγελίδη είναι πρωτοπόρος του avant-garde κινηµατογράφου στην Ελλάδα, και εικαστικός. Δουλειά της έχει προβληθεί σε διεθνή κινηµατογραφικά φεστιβάλ και σε µουσεία σύγχρονης τέχνης, στις αίθουσες και στην εθνική τηλεόραση. Χρησιµοποιεί την ιστορία της τέχνης και τα όνειρά της ως πρώτη ύλη, «αποµακρυνόµενη από την πραγµατικότητα για να πλησιάσ[ει] το Πραγµατικό». Η αντιστροφή και η αντιπαράθεση των κωδίκων, ο µηχανισµός του ονείρου και το ανοίκειο αποτελούν βασικές δηµιουργικές στρατηγικές της. Στις µεγάλου µήκους ταινίες της περιλαµβάνονται οι: Idées Fixes / Dies Irae (1977), Τόπος (1985), Οι ώρες: Μια τετράγωνη ταινία (1995) και Κλέφτης ή η Πραγµατικότητα (2001). Είναι µέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδηµίας Κινηµατογράφου και ιδρυτικό µέλος της Ελληνικής Ακαδηµίας Κινηµατογράφου και του Women in Film and Television (WIFT) Greece.

 

Η Ρέα Βαλντέν είναι θεωρητικός κινηµατογράφου, κινηµατογραφίστρια, και πρόεδρος του WIFT Greece. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαµβάνουν τη θεωρία κινηµατογράφου και των νέων µέσων, τον avant-garde και πειραµατικό κινηµατογράφο, την κινηµατογραφική εκπαίδευση και τον οπτικοακουστικό εγγραµµατισµό. Η προσέγγισή της είναι σηµειωτική, γνωσιολογική και φεµινιστική. Έχει υπάρξει µέλος των διοικητικών συµβουλίων του Ελληνικού Κέντρου Κινηµατογράφου (2017), του European Network for Avant-Garde and Modernism Studies (από το 2015), και του Women in Film and Television Greece (WIFT GR, από το 2018). Συνεργάζεται δηµιουργικά µε την Αντουανέττα Αγγελίδη από το 1995.

 

Η Αθηνά Αθανασίου είναι Καθηγήτρια στο Τµήµα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Κοσµητόρισσα της Σχολής Κοινωνικών Επιστηµών του Παντείου Πανεπιστηµίου. Το συγγραφικό της έργο περιλαµβάνει τα: Agonistic Mourning: Political Dissidence and the Women in Black (2017), Dispossession: The Performative in the Political (µε την Judith Butler, 2013), Η Κρίση ως “Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης”: Κριτικές και Αντιστάσεις (2012), Αποδοµώντας την Αυτοκρατορία: Θεωρία και Πολιτική της Μετααποικιακής Κριτικής (επιµ., 2016), Βιοκοινωνικότητες (επιµ., 2011), Rewriting Difference: Luce Irigaray and “the Greeks” (συν-επιµ., 2010), Ζωή στο όριο: Δοκίµια για το σώµα, το φύλο και τη βιοπολιτική (2007), Φεµινιστική θεωρία και πολιτισµική κριτική (επιµ., 2006).

 

Η Άλκηστη Ευθυµίου είναι υποψήφια διδάκτορας στο Τµήµα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστηµίου. Σε στενή σύνδεση µε έργα queer φεµινιστικού κινηµατογράφου από τον Νότιο Κώνο, η διατριβή της εστιάζει στις πολιτισµικές πολιτικές του έρωτα και στο κρίσιµο καθεστώς της οικειότητας υπό συνθήκες νεοφιλελεύθερης κυβερνολογικής. Οι πιο πρόσφατες δηµοσιεύσεις της περιλαµβάνουν κείµενα σε περιοδικά όπως τα Cambridge Journal of Anthropology, feministiqá, Identities και Journal of Greek Media and Culture.

 

Το Ερευνητικό Πρόγραµµα «Αντιγόνες: Σώµατα της αντίστασης στο σύγχρονο κόσµο» [ANTISOMATA] υλοποιείται στο Τµήµα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας σε συνεργασία µε το Τµήµα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστηµίου, µε χρηµατοδότηση του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. (Ελληνικό Ίδρυµα Έρευνας και Καινοτοµίας). Η ερευνητική οµάδας του Προγράµµατος αποτελείται από την Έλενα Τζελέπη (Επίκουρη Καθηγήτρια, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας / Επιστηµονικά Υπεύθυνη), την Αθηνά Αθανασίου (Καθηγήτρια, Πάντειο Πανεπιστήµιο), την Όλγα Ταξίδου (Καθηγήτρια, Πανεπιστήµιο του Εδιµβούργου), την Αθηνά Παπαναγιώτου (Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια), τον Μάριο Χατζηπροκοπίου (Μεταδιδακτορικός Ερευνητής) και την Άλκηστη Ευθυµίου (Διδακτορική Ερευνήτρια). Περισσότερες πληροφορίες στο https://antigones.gr/

 

 

Ρυθμίσεις ιδιωτικότητας

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
This website uses cookies to provide the best possible browsing experience. Please specify the Privacy Settings and/or click Agree to license cookies.