ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ
Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο
Χειμερινό εξάμηνο 2023-2024
Τετάρτη 1 Νοεμβρίου, 15:00-17:00, Αίθουσα Α1, Νέο Κτήριο
|
Σας προσκαλούμε στο σεμινάριο της Τετάρτης 1 Νοεμβρίου με προσκεκλημένες δύο ομιλήτριες, την Χριστίνα Κεφαλά, University of Amsterdam, και την Helin Kardelen Kavuş, Middle East University, Άγκυρα.
Ακολουθούν σύντομα βιογραφικάτων ομιλητριών με περίληψη της κάθε παρουσίασης.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Χριστίνα Κεφαλά είναι υποψήφια διδάκτωρ στο τμήμα ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ. Η έρευνά της είναι μέρος του ανθρωπολογικού ερευνητικού προγράμματος, χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ERC), China–White. Η διδακτορική της διατριβή επικεντρώνεται στην επαναδιευθέτηση τής κατασκευής τής λευκότητας στην Κίνα αναλύοντας τη θέση που κατέχουν δυτικοί επιχειρηματίες και επιχειρήσεις: αναπαραστάσεις της λευκότητας και του φύλου, ψηφιακότητα, διαφήμιση, τεχνητή νοημοσύνη. Από τον Σεπτέμβριο του 2022 μέχρι τον Αύγουστο του 2023 ήταν επισκέπτρια ερευνήτρια στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια Berkeley. Επιπλέον, κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Κοινωνιολογία από το Πανεπιστήμιο Fudan στην Σαγκάη και προπτυχιακό δίπλωμα στην Κοινωνική Ανθρωπολογία από το Πάντειο Πανεπιστήμιο.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η παρούσα έρευνα αναλύει το διαφημιστικό πεδίο της Κίνας στο οποίο οι δυτικές μάρκες και επιχειρηματίες μαζί με την ταχέως μεταβαλλόμενη καταναλωτική κουλτούρα αναδεικνύουν αναπαραστάσεις της λευκότητας κυρίως μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα της χώρας. Έτσι, αυτή η μελέτη βασίζεται σε δύο αλληλένδετα ερευνητικά ερωτήματα: Πώς αναπαριστούν στις διαφημιστικές τους καμπάνιες τους νέους καταναλωτές; (Gen Z); Και με ποιους τρόπους η αναπαράσταση της λευκότητας ενσωματώνεται στη συζήτηση(εις) των διαφημίσεων στο διαδίκτυο; Προκειμένου να αξιολογηθούν οι καμπάνιες αυτών των επωνυμιών στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων της Κίνας, είναι απαραίτητο να καθιερωθεί ένας σημασιολογικός διάλογος μεταξύ παραγωγών, όπως είναι οι επιχειρηματίες και οι διαφημιστικές εταιρείες, η σκηνή επωνυμίας της Κίνας και ο φυλετισμός στον τομέα του μάρκετινγκ. Επιπλέον, αντί να κρίνει απλοϊκά τα δυτικά προϊόντα και τις διαφημιστικές καμπάνιες ως θετικές ή αρνητικές, αυτή η μελέτη υπογραμμίζει τις συγκυρίες μέσω των οποίων οι δυτικές επωνυμίες δείχνουν τη σημασία των οπτικών πρακτικών της κατασκευής της λευκότητας στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς εξελίσσονται ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις απαιτήσεις των καταναλωτών.
———————————————————————————–
Helin Kardelen Kavuş, Middle East University, Άγκυρα
“Bounded labour and immobility: The case of educated call centre migrants in Athens.”
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Helin Kardelen Kavuş is a PhD student in Sociology at Middle East Technical University. She is currently working as a Research Assistant at the Izmir University of Economics in the Department of Sociology. She gained her bachelor and master’s degrees from the Department of Sociology, Middle East Technical University. Her master’s thesis was about female ethnic entrepreneurship in the context of Turkish women entrepreneurship in Germany. She uses qualitative research and her research areas include migration, feminization of migration, ethnic entrepreneurship, and high-skilled migration from Turkey. For her ongoing doctoral studies, she has conducted field research in Athens as an Erasmus PhD exchange student at the Department of Social Anthropology, Panteion University of Social and Political Sciences. Her doctoral research focuses on contemporary migration of educated youth from Turkey to Greece, working in call centres.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
This research intends to inquire the situation of educated migrants who are usually portrayed as a part of mobile global talent, enjoying the rights and employment opportunities elsewhere than their country of origin. Immigration policies of the developed world in more than the last two decades towards favouring skilled and/or educated migrants and putting barriers to control and restrict the entry of others confirm that highly skilled migrants are “wanted and welcome” (Triadafilopoulos, 2013). However, the preliminary findings of the five-month ethnographic fieldwork conducted in Athens and in-depth interviews with 31 educated migrants from Turkey working in transnational call centre has challenged this solid and optimistic view about highly skilled migrants. Participants’ accounts indicate the common experience of de-skilling, bounded labour, and immobility in the context of migration. This case study has certain significance in understanding how the “regimes of mobility” (Glick Schiller and Salazar, 2013) as migration policies of the states and citizenship status of migrants as a determining factor functioning on multiple levels shape the realities of migrants, even the educated and skilled ones. Preliminary findings will be examined under four emergent aspects which are aspirations, alternative destinations, conditions of immobility after migration and finally the individual strategies of migrants to make a place for themselves in this world.